Chciałabym się zaprzyjaźnić z Pestką Ubyszówną. Dziewczynka miała około
trzynastu lat, więc była moją rówieśniczką. Przyjechała do Olszyn na wakacje.
Julek sądził o niej, że "jest zupełnie jak chłopak".
Najlepsza przyjaciółka Uli była wysoką brunetką. Miała oczy
jak rtęć. Należała do wysportowanych osób. Pływała najlepiej z całej klasy.
Lubiła jeździć na rowerze.
Pestka to energiczna i szalona nastolatka. Nie lubiła
zbyt długo rozważać swoich decyzji. Chciała zaimponować Zenkowi oryginalną pomysłowością. Pragnęła, by wszyscy
się jej podporządkowywali. Była wiecznie roztargniona.
Bohaterka powieści zaimponowała mi ciekawymi pomysłami. Chętnie
zaprzyjaźniłabym się z nią, bo jest nieobliczalna. Razem mogłybyśmy robić wiele
ciekawych rzeczy i zrealizować różne szalone zamierzenia.
KOMENTARZ NAUCZYCIELA: Poprawnie skomponowałaś pracę, zadbałaś o poprawność ortograficzną i interpunkcyjną. Dobrze uzasadniłaś swój wybór.
OdpowiedzUsuńOstatnie zdanie z drugiego akapitu powinno znaleźć się w trzecim akapicie (nie ma ono związku z wyglądem bohaterki).
Część główna pracy-opis cech charakteru-powinna być dłuższa. Roztargnienie Pestki mogłaś uzasadnić, odwołując się do konkretnych zachowań dziewczyny.